dilluns, 23 de març del 2009

ELABORACIÓ MAPA CONCEPTUAL

PRESENTACIÓ

Inicialment i amb la lectura de l’article de Domènech i Tirado vaig tenir una primera visió de la relació entre Societat, Tecnologia i Ciència, tot i que m’ha fet plantejar-me algunes qüestions respecte a la diferència real entre Ciència i Tecnologia, i sobretot, de la importància que té la Societat front els avenços i innovacions científiques i tecnològiques. Una reflexió que en un primer moment estava molt clara per a mi, la societat influeix i determina en moltes ocasions les innovacions que es porten a terme, donat que la ideologia, els interessos polítics i les demandes socials són les que predominen i guien tot el domini científic i tecnològic. Tenia molt clara aquesta premissa, però em va tocar defensar el determinisme tecnològic, així que vaig haver de canviar el “xip” i defensar l’altra postura. Això m’ha ajudat moltíssim a plantejar-me aquesta premissa des d’un punt de vista molt allunyat del meu i punts importants respecte a la tecnologia i la ciència, com aquesta va en molts casos per davant de la societat i la manera com influeix sobre la mateixa, així com en molts casos són els avenços i innovacions les que guien els progressos socials i el curs de la història.
D’altra banda, el material de l’assignatura m’ha obert els ulls sobre la importància de les noves tecnologies en el món de l’educació, tots sabem que actualment les TICs estan molt presents en un gran ventall d’àrees de treball i la nostra quotidianitat està regida per les mateixes, però saber la quantitat d’influència, i tot i que sembli soprenent, no m’havia plantejat mai quines teories o àmbits d’estudi recolzaven o influenciaven la TE, sobretot m’ha servit per adonar-me’n que totes les teories (de vegades ens semblen tan abstractes!) que han influenciat a la TE han conduit a una millora qualitativa de l’àmbit educatiu i un enriquiment, sobretot metodològic, que ha influenciat des d’una visió de l’ensenyament més proper al constructivisme, així com en un canvi de la disponibilitat de l’ensenyament, entre d’altres.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada